SKY ERCiYES 2018 -25K

SKY Erciyes 25K – http://skyerciyes.com/
07 Temmuz 2018 – Erciyes Ski Resort / Kayseri
Yazan Run.Bo:
Selman

Beş aylık İngiltere macerası nedeniyle 2018 yılının yarısını pas geçmiştim (Editör notu: Selman’ı gördüğünüz yerde bi Bournemouth dedirtin 😄). Manavgat, Alanya, Tahtalı gibi katılmak istediğim birçok trail yarışı haliyle geride kalmıştı. Türkiye’ye dönmeden evvel ekip olarak yaptığımız konuşmalarda Erciyes’e bu sene katılacağımız kesin gibiydi. Ben de ekibe uydum ve daha evvel de isteyip katılamadığım Erciyes Sky Trail için 25K kaydımı yaptırdım. Arazi olarak, Erciyes Dağı’na daha önceden 3 sefer zirve tırmanışı yapmış olmamdan ötürü bir miktar aşinalığım vardı ama bu sefer tamamen karsız bir alanda, çarşak ve dikenlerle de baş edecektik. Amaaan dedim dağ olsun da bizim olsun 25K nasılsa koşarız😄 Fakat hakkını vermek gerek Atıl Abi ve ekibi 25 km lik bir parkura göre gayet zorlu ve güzel bir rota hazırlamış.

Gel gelelim yarış gününe; Ersavaş abi, Kaptan Bike ve ben 25K’da mücadele ederken üstadlar Aylin abla ve Savaş abi yine uzun olan parkurda 60K koşacaklardı. Sabah 6’da 60K startında onları uğurlayıp son hazırlıklarımı da tamamlamıştım. Bu sefer kahvaltı için muz almayı unuttuğumdan (Editör notu: Muz yemeden başlayan Selman yarım Selmandır.) mütevellit genel alışkanlığımı bozmuştum ve Trabzon’dan aldığım fındık ezmesi, bal ve tahin karışımıyla yerini bir güzel doldurmuştum:)) Bir saat civari bir transferle yarışın startı olan Sarıgöl mevkiine gelmiştik. Ufak tefek gecikmelerden dolayı yarışa yaklaşık 8:25 gibi başlayacaktık. Burası dağın daha evvelden görmediğim bir tarafıydı ve gölün olduğu yer gerçekten çok güzel bir manzaraya sahipti.

Derken geri sayım yapıldı ve gölün kenarından yukarıya doğru 25K’lık çetin yarış başladı. İlk kısımda hem irtifa hem de hafif eğimli tırmanış olduğundan fazla hızlanmadan tempolu koşuyla başlamıştım. En son İda’da yarış koştuğumu düşünürsek gaza gelmemem gerekirdi zaten:) Ama pek olmadı😄 Alper Dalkılıç ve Ersavaş bey’lerin ardına takılınca baktım üçlü şekilde ilerler olduk. Arka tarafla aramız da açılınca dedim bari tempo düşürmeden gittiği yere kadar gidelim. O yer ilk CP noktasıymış😄

IMG-20180710-WA0024Bu arada 60K koşanlar tersten bize doğru koşuyorlardı, onlarla da selamlaşarak birbirimize destek veriyorduk. Hatta ekip arkadaşları ile denk gelince durup selfie bile çekebiliyorsunuz :))

İlk bölümde, iki yerde vadi içinde kayalıklardan iniş bulunmaktaydı, onun dışında fazla zorlayıcı bir alan yoktu açıkçası. Gayet rahat tempolu şekilde koşabileceğiniz bir parkur. Fakat eğer denge sorununuz varsa inişler gerçekten sert, bir miktar daha yavaş olmanız gerekebilir. Hava o gün gayet açık ve güneşliydi, bu yüzden Alper Abi’nin de uyarılarıyla ara ara, az da olsa sürekli su alıyordum. Saat ilerledikçe daha da ısınıyordu. Şapka, güneş gözlüğü gibi aksesuarlarla koşmayı sevmediğim için şu an yüzümdeki ve ensemdeki yanıklarla, deri soyulmalarıyla boğuşuyorum, siz isterseniz alın böyle şeyler krem de fayda etmiyor çünkü belli bir zaman sonra:)

Bizim parkurdaki ilk ve tek CP yaklaşık 13 km civarıydı. Buraya 1:42 gibi bir sürede gelmiştik, beklediğimden hızlı geldik sanırım 🙂 Maden suyu, kola, su, tuzlu fıstık, limon, tuz, çikolata, peynir benim gördüklerimdi bu noktada. Gayet zengin bir masa o mesafe için eksiği yok fazlası bile vardı. Buraya gelmeden 500 mt öncesinde Alper ve Elena çifti mükemmel baton teknikleriyle bizi zaten pıtır pıtır geçmişlerdi. Onların önlerinde yaklaşık 10 km kadar gelmiş olmak beni de şaşırtmıştı😄 Ersavaş abi de beni CP çıkışı bekledi ve ardından tırmanış noktasına kadar önlü arkalı tempolu biçimde, genelde koşarak devam ettik.

Yarışın en zor kısmı, CP’den sonraki kısım, yaklaşık 4 km tırmanış ve en yüksek kısım olan 2600 mt’lere geldiğimiz alan burası. Ve bazı yerlerde zemin cidden kum şeklini almış ve tırmanmak değil ayakta durması bile çaba gerektiren cinsten. Sanırım 13 yada 14. Km’de başlayan kum benzeri bir zeminde yaptığımız tırmanıştan evvelki patikada sol ayak bileğimden kasığıma kadar garip bir çekme hissettim. Tempoyu düşürüp kramp girmemesi için daha sık su almaya başladım. Ufak tefek düzlüklerde koşmayı denedim ama bacağım kasacak gibi oldukça yine yürümeye başladım. Bu arada Ersavaş beyleri tutana aşk olsun, tırmanıştan sonra uzaktan birkaç sefer gördüm sonra vıııın😄 Dedim hiç gerek yok yetişmeye kendi tempomda kramp girmeden bitirmem gerek:) Tırmanış kısmını kramp girmeden atlattıktan sonra artık 2600 metrelerden inişe geçmeye başlamıştık. Stabilize yol şeklinde burdan sonraki çoğu alan ve koşulabilir. Teknik toplantıda, CP haricinde bir de ilave su noktası olacağı söylenmişti. Yaklaşık 20. Km’lerde olan bu ilave iyiki de varmış:) Kramp girmesin diye epey su tüketmişim, farkına bile varmadan çantadaki su torbası bitmiş ve suluktaki az biraz suyla idare ediyordum (Editör notu: Su, tuz, şapka, gözlük gibi konulardaki önerilerimizi değerlendiren Selmeeyn’e burada tekrar teşekkür etmek isteriz. Kendisi salt yürek bi adam). İlave su noktasına gelmeden o da bitmişti. Önümdeki arkadaşa yetişemem gibi gelince hızımı kesip arkadan gelen birinden biraz su alırım diye düşündüm ve yavaşladım, yaklaşan iki kişiden biri sağ olsun şişesinin birini bana verdi. Dilim damağım kurumuşken bu su çok iyi gelmişti😄 Bu alanda yaklaşık 1 km susuz kaldım ve cidden o sıcakta çekilir dert değilmiş:)) Çok geçmeden ilave su noktasına da geldim ve ordan da suyumu tamamlayıp tempolu bir biçimde son 5k için koşmaya başladım.

https://www.instagram.com/tv/BlAIgTnn7iH/

Artık teleferikler görünmüştü ve bitişe yaklaşmıştım. Önümdekiyle aram biraz açılmıştı ve arkamdan da gelen yoktu. Rahat bir tempoyla en son inişe kadar geldim ve ordan da aşağı yaklaşık 5 dk’lık bir inişten sonra finish’i görmüştüm sağ salim:) Toplamda 03:47 gibi bir süreyle bitirmiştim, fena sayılmazdı:) Yarıştan evvel 04:30 gibi rahat gideriz, 4 saatin altı olursa gayet iyi diyordum ve ufak aksiliklere rağmen iyi bir sürede bitmişti.

IMG-20180710-WA0025Özetle, parkura gelecek olursak Sky Erciyes ekibi iyi bir organizasyon yapmış ve parkur genel olarak tam bir sky trail parkuru; yükseltisi, eğimi, dağı, taşı hepsi mevcut:) Ayrıca yarıştan önce gözümüzü korkutan geven dikenleri eğer biraz dikkatli olursanız çok da size etki edecek şekilde değil. Bizi fazla etkilemedi bu parkurda. İşaretlemeler de gayet iyi ama açık alanda dikkat etmezseniz kaçırabileceğiniz bir kaç yer var. Tek olumsuz yan, böyle güzel ve ulaşımı da gayet kolay bir yarışa katılımın bence daha çok olması gerekir. Seneye sky yarışlarınıza kesinlikle eklemeniz gereken bir yarış boş geçmeyin derim:)

Başta Atıl Ulaş olmak üzere, tüm organizasyon ekibinin emeklerine sağlık. Ekip olarak da gayet iyi bir yarış çıkardık ve kaptanın 25K genel sıralamada 2.liği ile bu güzel organizasyonu taçlandırmış olduk:))

Seneye gelin koşun, okumakla olmaz. Ayağınıza taş değsin😄
Sağlıcakla.

Run.Bo Sonuçlar:
Bike (25K)           04:35:19               Overall 30/47, Gender 2/7, Category 1/4)
Ersavaş (25K)     03:19:02               Overall 9/47, Gender 8/40, Category 5/21)
Selman (25K)      03:47:36              Overall 16/47, Gender 15/40, Category 7/15)

Konu Subject Puan Notlar
Yarış Hakkında Yeterli Bilgilendirme Race info 4 Teknik briefing detayları çok iyi idi.
Fuar alanı Expo 2 Koştur.co ve Inspired by Run’a tşkler 😉
Drop Bag Organizasyonu Drop Bag organisation N/A
Yarış Transferleri Shuttle transfers 4 Yarışa katılım arttıkça özellikle havaalanından transfer daha sık olacaktır.
Start Organizasyonu Start organisation 4 25K için Sarıgöl’de start almak efsane! Çok çok güzel bir yer!
Yönlendirme/
işaretleme
Navigation/
path signs
4 Parkura alternatif toprak yollar var, parkuru daha önce koşanlar işaretli rota ile aynı yere çıktığını bildiği için toprak yoldan koşuyor. Galiba biraz haksızlık oluyor..
Parkur Manzarası ve Güzelliği Running route view – technical 5 Kaçkar’ların yüksek coğrafyası , Kapadokya zemini ile minik Alpler manzarasının kombinasyonu.
Yarış besin / Su ikramları CP 4 Daha ne olsun? Pastırma da olsun! Hahaha..
Finisher Madalyası Finisher medal 4 Lav taşından madalya önerimiz var. Eiger’deki gibi.
Yarış T-Shirtü Finisher t-shirt 2
Seyirci İlgisi Local interest N/A
Yarış Sonrası Hizmetler (Duş, masaj, yeme içme) After race services N/A
Yarış Fotoğraf Hizmeti Photo services 5 Yıldızlı 5 😉 Thanks to Ian Photography.
Ortalama Puan Average    3.8/5 
* Points are given based on international standards.
Reklamlar